Amanda Lönnqvist - Friidrott

En ormkyss och en kameltur rikare

2013Posted by Amanda Lönnqvist Fri, March 29, 2013 23:55:28
Hej på er där hemma!

Hörde att det fortfarande är snö i Ystad... Det har vi iaf inte här! Vet inte riktigt hur varmt det var idag men igår låg det omkring 26 grader och solen skiner dagarna långa så vi klagar inte. Igår va vi på en marknad, mysigt men riktigt svettigt! Jag köpte en börs, en massa smycken och presenter till några födelsegrisar där hemma.

Idag har lätt varit bästa dagen hittills på semestern. Finns så mycket att berätta men jag håller det väldigt kort. På morgonen tränade vi ett mysigt pass i soluppgången och en frukostbuffé senare tog vi bussen till en djurpark. Där kollade vi på en reptilshow med alligatorer och ormar och gissa vem som blev vald när dom tog fyra från publiken haha. Det var helt galet, slutade med att vi dansade inför hela publiken och sen hade jag en fet orm på 30 kg runt halsen och fick en puss på munnen av denna sötnos. En riktigt häftig upplevelse!! (Har alla bilder därifrån på kameran så dom får ni se först när jag har kommit hem)

Vi avslutade med kamelridning i bergen utanför djurparken, hittar inte ord nog för att beskriva den turen! Kan iaf säga att vår kamel va lite busig och att den bakom va väldigt närgången, bilderna får berätta resten ;)

Kamelerna va döpta efter spelarna i FC Barcelona, vi fick Messi

Här är min närgångna kompis som gick bakom oss i ledet. Även om det inte precis luktade mint när han flåsade mig i nacken var det ganska roligt, men när han sen började typ spotta på mig så det stänkte blev det lite väl äckligt haha men visst är han charmig?!

Efter att ha överlevt den turen uppe i bergen känns det som att man kommer klara allt! När vi kom tillbaka till hotellet blev det ett träningspass på cykel. Josse körde distans och jag intervaller 7x4min m 15sek vila + 25x30sek m 10sek vila).

Hoppas att ni också har haft en rolig fredag!